Niemiecki jest prosty!

Spójrzmy na najprostsze niemieckie zdania…

najprostsze zdanie

10 comments

  1. Mam do Pani takie pytanie….co można powiedzieć w temacie… Die Mängel der polnischen Schule. Was ist zu ändert?
    prosze o pomoc😉

  2. Moje małe spostrzeżenie, im dłużej uczę się niemieckiego, tym jego nauka jest dla mnie prostsza:)

  3. No nie wiem, ogólnie bym nie generalizował proszę Pani🙂
    Proszę zwrócić uwagę na to że każdy ma inne predyspozycje🙂 Dla kogoś j. niemiecki będzie „prosty” a dla kogoś innego nie🙂
    Znam trzy języki na poziomach C2 według Rady Europy – jest to angielski, francuski i duński – powiedzmy że z duńskim nie miałem takich problemów jak mają pozostali ponieważ mieszkałem w dzieciństwie w Kopenhadze. Odniosę się tylko do tych dwóch – angielski i francuski. Otóż nigdy nie miałem problemów ani z wymową ani z gramatyką w tych językach – ogólnie wszystko przyswajałem i nadal przyswajam bardzo szybko. Z niemieckim była tragedia kiedy zaczynałem się go uczyć, nic mi nie wchodziło…ani wymowa która jest katastrofalna a tym bardziej gramatyka która dla mnie nie jest wcale logiczna jak to jest mówione. Zaprzestałem w sumie tej męczarni bo to bezsensu dla mnie.
    Na szczęście nie mam już styczności z tym językiem🙂
    Dla mnie prosty jest angielski, francuski i duński🙂 a duńska wymowa to dopiero pesteczka🙂 dlaczego wszyscy mówią że ta wymowa jest koszmarna? Nie rozumiem🙂 wymowa niemiecka to dopiero koszmar…
    Pozdrawiam.

Skomentuj

